Lyd påvirker vores hverdag og sociale adfærd,
og vi kan arbejde kreativt med disse lyttevaner

lyt til verden

Referencer

Elev, 5. klasse, Amager, workshop 2015:

”Før lydworkshoppen lød min mor bare som ’min mor’. Nu kan jeg forklare, hvordan hun lyder; hvordan jeg ved det er hende, når hun kommer hjem fra arbejde, på lydene. Nøglerne lyder på en helt speciel måde. Og hvordan, det lyder anderledes, når det er min far, der kommer hjem fra arbejde.”   

Elev, 6. klasse, Christianshavn, workshop 2015:

”Jeg elsker lyden af kunstgræs, når jeg spiller fodbold om vinteren.”

Elev, 6. klasse, Christianshavn, workshop 2015:

”Jeg elsker, hvordan det lyder, når jeg dykker ned under vandet i svømmehallen.” 

 Mor til to piger i 3. klasse, Lyngby Bibliotek 11/11 2014:

“Tusind tak! Pigerne havde en fabelagtig dag. Mange, mange tak.”

Helle Friis Appelby, Arrangementskoordinator Børnebiblioteket, Gentofte Hovedbibliotek 9/11 2014:

“Arrangementet udviklede sig til en familie-workshop og det var ikke til at sige hvem der var mest ivrig, når der skulle gættes lyde i lydquizzen, eller der skulle indspilles på Ingeborgs meget spændende lydudstyr.

Anne Skytte, lærer på Kildegård Privatskole, Workshop på Gentoftegade Bibliotek 28/10 2014:

“Eleverne siger, at de har fået fokus på lydene i deres hverdag og i de film m.v. de ser, på en anden måde end tidligere.”

Albert Raft, hovedlærer på Musik+, Akademiet – Musik, Dans & Teater 7/2 2014:

“Tak fordi du åbnede døren ind til denne verden af lyd for os! At du åbnede vores ører!”

Andrej, tonemesterstuderende DKDM 7+14/1 2014:

“For me it was an opportunity to try for myself how it is to do field recordings of soundspace and explore the sounds around us, and I will definitely do more of this in the future.”

Bertha Rex Coley, lærer for 2c på Gefion Gymnasium 8/11 2013:

“Det er helt nyt for de fleste elever at være opmærksomme på lyd alene, på trods af, at netop lyd påvirker hele vores hverdag både i og udenfor klasseværelset…”

Nanna, 2C på Gefion Gymnasium 8/11 2013:

“Personligt blev jeg opmærksom på hvor meget lyd fylder i hverdagen…”

Mikkel Vintersborg, arkitekt hos 3XNielsen 22/9 2013:

“Dit meget spændende indspark omkring lyd og rumopfattelse, var et perfekt udgangspunkt for en meget større diskussion om emnet…”

Mogens Morgen, Kulturstyrelsen: Arkitektur, Design & Kunsthåndværk:

“Du fik åbnet en lydarkitektur som man normalt ikke forholder sig direkte til som arkitekter.”

Lydens betydning

Den bagvedliggende idé er at få sat gang i bevidstheden om alle de lyde, vi omgiver os med i hverdagen. Hvad gør de ved os (f.eks. larm, støj, stilhed, fine lyde, behagelige lyde, ubehagelige lyde, musik osv.), og hvordan kan vi arbejde med dem bevidst? Alle produkter udvikles i tæt samarbejde med kunden for at opnå det bedst mulige resultat.

Lydkvalitet er et ‘must’.

Bag Lydværk står Ingeborg Okkels, cand.mag. i musikvidenskab og ph.d. i musik- og lydopfattelse (Københavns Universitet). Hun har forsket, undervist og ledet projekter omkring musik og lyd gennem de sidste 15 år. CV for Ingeborg Okkels

Ingeborg Okkels

Andrea Ougaard er ansat i Lydværk. Hun er B.Arch. fra Kunstakademiets Arkitektskole, Institut for Bygningskunst og Kultur. Hun har arbejdet med at formgive arkitektur ud fra lyd og lydoplevelse og er med til at udvikle Lydværk Arkitektur. CV for Andrea Ougaard

Andrea Ougaard

lydværk

Kontakt lydværk

Lydværk

Ingeborg Okkels
lydforsker og lydkonsulent
Nørre Søgade 15A, 3. th København K
mobil: 22822818
email: ingeborg@lydvaerk.dk
linkedIn: ingeborgokkels